Persoonlijk

By
on
8 augustus 2018

Afgelopen week was ik weer te vinden op het prachtige Karpathos! Samen met 3 vriendinnen hebben we heerlijk genoten van zon, zee en cocktails. In deze fotoblog neem ik je mee op reis. Enjoy! 🙂

Met een nachtvlucht zijn we vanuit Keulen naar Karpathos gegaan, niet een ideaal tijdstip, maar wel een stuk goedkoper! De vlucht was ontzettend leeg en dus hebben we allemaal languit kunnen slapen, fijn! Eenmaal aangekomen op Karpathos zijn we gaan ontbijten bij En Plo, boodschappen wezen doen en hebben we onze koffers uitgepakt. Daarna was het tijd voor het strand: Arkassa. We hebben heerlijk in de zee gedobberd met z’n vieren en daarna zijn we een hapje gaan eten bij Glaros. s’Avonds hebben we de avond afgesloten met een drankje en een spelletje op de veranda.

Karpathos met vriendinnen

Op onze 2e dag heb ik de meiden meegenomen naar Achata in de hoop dat het daar windstil zou zijn en we de unicorn konden opblaven en dat kon! Veel gedobberd, gelachen en natuurlijk Instagram-waardige foto’s gemaakt ;). Op Achata werd het wel steeds heter en dus zijn we een beetje betijds richting huis gegaan. Onderweg hebben we een ijsje gehaald en Pigadia en toen zagen we dat er bij En Plo alweer Happy Hour was, die konden we natuurlijk niet overslaan en dus eindigde we aan de cocktails. In de avond hebben we bij Kipos gegeten en we hebben de avond afgesloten in de Stema bar :).

Woensdag was het tijd voor een boottrip. We hebben gekozen voor de trip van Sofia my Love, ik deed deze al eens eerder met Vincent en die beviel goed namelijk 🙂 Vanaf Pigadia zijn we eerst naar Vasilis Paradise geweest waar we vervolgens ook hebben geluched. Daarna door naar Apella waar we ook voor een tijdje het strand op konden. Om 15.00 uur was het tijd om weer langzaam richting Pigadia te gaan. We hebben nog wel even met de boot in de baai van Kyra Panagia gelegen waar we dan van de boot af konden springen en mochten zwemmen. Ook in de avond zijn we naar Pigadia geweest. We hebben daar gezellig gegeten bij Mesogios en daarna hebben we (hoe kan het ook anders) cocktails gedronken bij Anoi en ondertussen 30Seconds gespeeld :). Het was wederom weer een gezellig dag!

Donderdag waaide behoorlijk. We hadden plannen om naar Arkassa te gaan, maar er lag teveel zeewier en dus zijn we naar Akri beach geweest (tussen het vliegveld en Arkassa). De baai lag mooi in een kom en het was er lekker rustig! Rond een uurtje of drie zijn we doorgereden naar Pigadia om eens een kijkje te nemen bij de Island Pool Bar. Wij vonden het heel gezellig! Het is echt een relaxte plek en ik was verbaasd over hoe lekker rustig het er was. In de avond zijn we naar Ammoopi gegaan om de befaamde Ouzo-milkshake te drinken en daarna te eten bij de Four Seasons. De avond hebben we rustig afgesloten met een spelletje (en een drankje 😉 ) op de veranda.

Karpathos met vriendinnen

Vrijdag wilde we lekker rustig aan doen, omdat we s’avonds plannen hadden om uit te gaan. Even naar het strand en daarna thuis chillen zodat ik ook wat kon slapen. Helaas waaide het zo hard dat er weinig strandjes echt fijn waren en dus eindigde we snel thuis. Ik ben even gaan slapen, maar helaas eindigde de middag toch in knallende koppijn en buikpijn (geen idee waar dat laatste nu weer vandaan kwam..). Na wat medicijnen kon ik gelukkig wel mee uiteten. We zijn naar Mesogios gegaan, want hij had speciaal voor ons Spanakopita gemaakt, heerlijk! Daarna was het weer tijd voor cocktails en 30Seconds bij En Plo. Rond half 1 ben ik naar huis gegaan en zijn die meiden naar Akri bar geweest om vervolgens naar de Heaven.

Vanmorgen lagen de meiden pas om 6 uur s’morgens in bed! Een hele rustige zaterdag werd het dus 😉 Denise was nog redelijk vroeg weer wakker en dus zijn we samen even een duik wezen nemen. Kelly en Fleur hebben tot half 3 liggen slapen en dus hebben we in de middag niet echt wat gedaan. We hebben rustig op de veranda gezeten en daarna zijn we uiteten geweest in Finiki. Onze laatste ‘echte’ avond hebben we afgesloten bij Stema, heel gezellig!

Op onze laatste dag zijn we naar Diakoftis geweest (jeetje wat was het daar druk!) waar we voor de laatste keer een duik hebben genomen. Daarna was het tijd om het huis op te ruimen. We hebben de week afgesloten met een diner bij Poseidon en daarna hebben we nog even op de veranda gezeten. Vervolgens vroeg naar bed, want om 06.30 gaat de wekker weer!

Karpathos met vriendinnen

Lieve meiden, heel erg bedankt voor deze fantastische week! Ik vond het super om jullie ‘mijn’ plekje te laten zien.