Personal Body Plan | Een update na 3 maanden

Personal Body Plan | Een update na 3 maanden

Tijd voor een lange blog over Personal Body Plan vandaag. Onlangs vertelde ik al dat ik ging starten met Personal Body plan en de tijd gaat super snel,want ik zit inmiddels al op op de helft! Wat ik er tot nu toe van vind en hoe het gaat vertel ik vandaag!  

 

Wat vind ik tot nu hoe van pbp?

Wat ben ik blij zeg dat ik er 3 maanden geleden voor koos om me in te schrijven voor pbp! Tot nu toe heeft het me niet alleen ver gebracht qua afvallen, ik heb ook al heel veel geleerd over een gezonde levensstijl. De gedragslessen bij pbp zijn echt ontzettend fijn. Ze leren je op een bepaalde manier te denken, je bewust te maken van je gedrag. Ook leer je hoe je om gaat met je omgeving (veel mensen er namelijk toch moeite mee als je gaat afvallen en begrijpen het niet). En je leert ontzettend veel op het gebied van voeding, waar je echt wat aan hebt.

 

 

Training

Ook dit gaat goed. Ja, sorry hoor! Alles werkt gewoon en ik ben echt enthousiast over het concept van pbp. Ook al heb ik momenteel dus behoorlijk wat lichamelijke klachten, ik probeer ondanks te pijn echtte gaan sporten en als ik geluk heb voel ik me na het trainen zelf wat beter! De schema’s zijn heel fijn vind ik. Met een training ben ik zo’n 45 minuten bezig, dus het is niet dat je 1,5 uur in de sportschool moet staan, wat veel mensen denk fijn vinden om te horen haha! De trainingen bestaan eigenlijk alleen maar uit kracht. Wat ik super fijn vind trouwens, want 1 uur op de crosstrainer is echt niets voor mij. Ook met de soorten oefeningen ben ik erg tevreden. Voor pbp was ik al aan het fitnessen, maar ik leer echt weer veel nieuwe oefeningen. Momenteel sport ik 3 keer per week en volgende week ga ik over naar 4x. De training begint altijd met een korte warming-up bestaande uit het gebruiken van de foamroller, enkele rek- en strekoefeningen en een korte cardio oefening van 3 minuten. Daarna begin de krachttraining, welke vaak verdeeld is in blokjes. Je hebt een blokje van bijvoorbeeld 3 oefeningen. Bijvoorbeeld A1, A2 en A3. Je begint dus met A1, doet gelijk A2 en daarna A3 en dan heb je rust. Dit herhaal je zo vaak als nodig is volgens je schema. Enige nadeel van zo’n schema is dat het in de praktijk vaak anders gaat, omdat het nu eenmaal druk is in de sportschool. Je kan er dan ook gewoon voor kiezen alles ‘los’ te doen, je bent dan alleen wat langer bezig. Gelukkig is het om 07.00 uur in de sportschool bij ons nog niet druk, dan kan ik gewoon alles achter elkaar doen 😉

 

Voeding

Ja, die voeding. Dat is natuurlijk altijd een lastig dingentje! Over het algemeen gaat het goed. Ik heb geen ‘grote fouten’ gemaakt die echt invloed hebben gehad op mijn progressie. Toch was die chocoladereep of zak chips, omdat ik trek had wel veel te veel ;). Bij pbp leer je een goede balans te hebben tussen voedzame voeding en niet voedzame voeding (zoals chips). Niks is ‘slecht’, maar je leert wel juiste keuzes maken in je eten en het is belangrijk om over het algemeen wel goede producten te kiezen natuurlijk. Ik vind het echt super fijn dat ik helemaal zelf mag bepalen wat ik eet. In de app van pbp staat een calorie-tracker waarin het aantal calorieën dat ik mag staat aangegeven. Die zijn onderverdeeld over koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels. Alles wat ik eet kan ik invoeren en dan maar zorgen dat je zoveel mogelijk groene balkjes hebt 😉 Natuurlijk gaat dat niet altijd, maar het gaat om de balans natuurlijk! Momenteel mag ik zo’n 1500 kcal op een trainingsdag en dat is voor mij prima te doen! Voor sommige klinkt het wellicht veel en voor andere weinig. Het is echt wat ik nodig heb om af te vallen. Ik ben niet groot (163 cm) en vanwege het ziek zijn kom ik nu weinig de deur uit. Naast het fitnessen heb ik dus veel minder lichaamsbeweging dan iemand die dagelijks naar zijn of haar werk gaat en in het weekend een druk social leven heeft.

Op een dag zoals hieronder op de foto te zien eet ik het volgende: Een protein ijskoffie – Yoghurt met havermout, rozijnen en pure chocolade – 2 boterhammen met pindakaas – Een stampot met een hamburger en een caseïne shake met aardbeien.

 

 

 

 

Hoe zit het met die resultaten?

Ik ben echt al super tevreden wat ik tot nu toe heb bereikt. Qua kilo’s ben ik niet echt veel afvallen (2kg) maar op de foto’s is echt heel veel verschil te zien. Vooral bij mijn buik en benen (Yes, precies waar ik het wilde!) ben ik behoorlijk wat kwijt. Ik ben dus echt super blij met het resultaat en nu nog even doorzetten de komende drie maanden. Ik wil nog steeds verder met afvallen. Ik denk sowieso tot het einde en dan kijk ik verder of ik nog iets kwijt wil, of dat ik dan wil gaan beginnen met spieropbouw. Dat vind ik namelijk het enige nadeel van afvallen nu, ik ben mijn borsten en billen kwijt en ik wordt echt dun-slank snapje? Ik wil straks gespierd slank zijn, dat vind ik toch veel mooier en gezonder staan. Maar helaas kan niet alles tegelijk en moet ik eerst afvallen voor ik spieren wil gaan opbouwen hé 😉

 

 

 

 

Athina

Athina

The girl behind Travel By Heart is me: Athina Ketting. An enthusiastic, adventurous and impulsive girl. I love windsurfing, latte macchiato and sharks. After high school I studied Leisure and Hospitality in Den Haag. In my spare time I fitness, blog, look for new destinations and I like to go out for diner with friends.

PLAATS EEN REACTIE