Fotoblog Karpathos 2018
Persoonlijk

Reisdagboek | Karpathos 2018 | Voor het eerst naar ons eigen huis op Karpathos!

By
on
23 mei 2018

Balen! Onze eerste vakantie naar Karpathos in 2018 zit er alweer op. Wat hebben we genoten en wat was het door de aankoop van ons huis een bijzondere vakantie. Ik zal t.z.t. een losse blog plaatsen over alle dingen die er zijn gebeurd met betrekking tot het huis, maar voor nu staat er een fotoblog van de gehele vakantie voor je klaar. Enjoy!

Yes! We zijn aangekomen op ons geliefde eiland. Mijn ouders waren er al, dus die kwamen ons gezellig ophalen van de luchthaven. Natuurlijk moesten we gelijk even ons huisje van binnen en buiten bekijken én op de foto 😉

Nou, dit was ons uitzicht dus 15 dagen lang.

Elke dag natuurlijk genieten van heerlijke Griekse maaltijden. Deze foto is van ons etentje bij Kipos in Arkassa.

Ik deed een samenwerking met Decathlon en mocht daarom een Easybreath masker ontvangen om te testen. Echt eerlijk, wat een geweldig ding! Later hierover meer.

Vincent en ik waren op 10 mei, 7 jaar samen en ons jubileum vieren we dus bijna altijd op Karpathos. Voor dit jaar hadden we een geweldige villa gehuurd voor een nachtje en dit was ons uitzicht! Geweldig toch?!

En Plo is mijn favoriete plek aan de haven, maar vanwege ons eigen huis (en voorheen dat van mn ouders) ontbijten we vrijwel altijd thuis. Toch gaan we meestal 1 á 2 keer naar Pigadia om te ontbijten, heerlijk! Btw. die friet met sandwich is inderdaad Vincent’s ‘ontbijt’, maar we waren al om 6 uur uit bed dus voor ons zaten er al wat uren op 😉

Nog meer dagelijks uitzicht. Dit is Achata beach.

Scroll even terug naar de eerste foto van deze blog en vergelijk even de kleuren van ons huis. Wat een verschil hé?! Het lijkt een felle kleur, maar samen met de andere huisjes die ook pastel zijn, staat het heel mooi. In een volgende blog zal ik meer vertellen over alles ontrent het huisje!

Bij een Griekse vakantie hoort natuurlijk ouzo…

… en natuurlijk ook een ouzo milkshake!

Het is nog lekker rustig op de stranden en dus houden deze beesten ons gezelschap.

Strand, zand, strand en zand.

Dit is dus het ‘dorp’ waar wij wonen. Afiartis.

Nog meer Achata beach.

Gezellig een cocktail drinken bij Anoi en daar hoort een lekker muziekje bij 😉

Aangespoeld hout gevonden op Arkassa, hier gaan wij iets tof van maken voor in de tuin en op de veranda. Later meer 😉

De op een na laatste dag zijn we op stap geweest met Diana en Edwin, wie wij hebben ontmoet tijden de wijnproeverij bij Poseidon. Zij waren er ook precies deze periode en we zijn samen een dagje weg geweest. Ze hadden nog niet zoveel gezien van het eiland dus dat betekende ouzo milkshakes, Griekse mezzes en een toffe wandeling. We zijn naar het einde van het eiland geweest op zoek naar zeezout. Wat een heerlijke dag!

Vervelend hoor zulke wandelingen.. 😉

Kijk allemaal hoopjes zout! Kan er weer gekookt worden 🙂

Onze laatste avond sluiten we af bij Stema bar.

En dan is het weer tijd om naar huis te vliegen, tot in augustus my love!

Blijf op de hoogte!

Volg Travelbyheart.nl via FacebookInstagram en Pinterest.

TAGS
RELATED POSTS

LEAVE A COMMENT

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Athina & Vincent
Westland, NL

Γεια σας (hallo)! Wij zijn Athina & Vincent en welkom op onze blog! Travel by heart is dé plek voor liefhebbers van Griekenland (met nadruk op het eiland Karpathos) en adventure seekers. Een paar jaar geleden werden wij verliefd op het Griekse eiland Karpathos en eind 2017 stapten wij uit de welbekende comfortzone en joegen we onze droom na: we kochten een huis op dit prachtige eiland! Op travelbyheart.nl vertellen wij je alles over deze prachtige plek, nemen we je mee op ons avontuur en willen we je inspireren om ook jouw hart te volgen. Enjoy!