Italië | Fotoblog van The Vespa Trip door Toscane

Afgelopen maandag kwamen Vincent en ik terug van een weekje Italië. Een week lang hebben we op de scooter door Toscane getoerd wat georganiseerd was door The Vespa Trip. Vandaag vertel ik je door middel van allemaal foto’s hoe de trip was!

The Vespa Trip

Klaar voor vertrek! Om half 1 stapte we in de vliegtuig die ons in 1,5 uur naar Pisa bracht. In het vliegtuig lekker een boek gelezen & het was tijd om weer eens te genieten van een blikje frisdrank, het is immers vakantie 😉

We hadden een prachtige vlucht <3

.. en de landing was ook mooi!

The Vespa Trip

Eenmaal aangekomen in het hotel was het tijd om wat zaken te regelen voor de scooter die we de volgende dag zouden ophalen. En onderweg lekker foto’s maken in de stad natuurlijk!

Onze groep. We waren trouwens de eerste groep dit jaar!

De eerste dag touren is begonnen! We beginnen vandaag in Pisa en vertrekken naar Siena. Onderweg deed ik de beste ontdekking ooit. Alwin en Renee, een stel uit onze groep, bestelde een broodje ijs. en dat moest ik natuurlijk ook proberen. Echt een aanrader!

The Vespa Trip

En een tweede ijsje kon er die dag ook wel bij. We maakte een stop in het bekende San Gimignano, waar we een ijsje haalde bij één van de beste ijssalons ter wereld. De man op de foto is trouwens de eigenaar 😉

Na aankomst in het hotel in Siena is het tijd om de stad te ontdekken. Siena is echt prachtig! Op de foto het plein Piazza del Campo waar jaarlijks il Palio (de paardenrace) plaatsvindt.

‘s Avonds dineren we met de groep bij San Domenico, een restaurant met een goede kaart, maar je komt er vooral voor het fantastische uitzicht!

The Vespa Trip

De volgende avond komen we aan in Florence en tijdens het slenteren door de stad komen we het Hardrock café tegen waar op dat moment Happy Hour is. Daar zeggen wij geen nee tegen natuurlijk 😉

.. en we hebben ook best wel trek dus bestellen we nacho’s <3

De beroemde Ponte Vecchio.

The Vespa Trip

Dag 3 is van start gegaan en hier maken we even een tussenstop voor foto’s en wat water drinken. We hebben na de eerste dag besloten om alleen te gaan rijden. Met een groep is echt een ramp voor ons. Je moet alleen maar wachten en kan nergens even stoppen voor foto’s of je eigen ding doen. Alwin en Renee dachten daar hetzelfde over en we zijn sinds gisteren gezellig met z’n vieren op pad gegaan. Gezellig 🙂

Na een paar uur aan een mooi meer te hebben gelegen is het tijd voor het dorpje Vinci. Ja, waar Leonardo Da Vinci is geboren!

De natuur in Toscane is echt prachtig! Vandaag reden we langs deze weg met alleen maar zonnebloem velden 🙂

The Vespa Trip

Even een foto met Renee 😉 We hebben vandaag een bijzonder diner in Lucca. De eigenaren van dit restaurant zijn broers, waarvan de een chef-kok en de ander kunstenaar is. Je dineert in een kunstgalerij en het eten is ook heel bijzonder. We genoten van een bijzonder 5-gangen diner met lekkere wijn.

De ene laatste dag is aangebroken. Vandaag op weg naar Montefegatesi. Onderweg stoppen wij bij deze beroemde brug Ponte della Maddalena.

Dit is dus Montefegatesi.

The Vespa Trip

Een spannende laatste dag. Vanuit Lucca reizen we terug naar Pisa voor een dagje strand. Onderweg wordt onze weg echter geblokkeerd door een flinke bosbrand!

We waren de allereerste klanten in een nieuw Brownie tentje in Pisa. Dit was echt genieten!

Een laatste dagje ronddwalen door Pisa. Een selfie met de toren van Pisa mag natuurlijk niet ontbreken 😉

Keep in touch!

Zullen we gezellig contact houden? Dat kan via mijn Facebook of Instagram!

Athina

Hi! My name is Athina, the girl behind Travel By Heart. Besides my blog I love windsurfing, latte macchiato and sharks. After high school I studied Leisure and Hospitality in Den Haag. In my spare time I love to fitness and cook and I like to go out with friends.