Personal Body Plan | Wat ik leerde in de eerste 6 maanden

Personal Body Plan | Wat ik leerde in de eerste 6 maanden

De eerste periode van mijn Personal Body Plan zit er op. En afgelopen maandag ben ik begonnen met mijn tweede halfjaar. Natuurlijk ben ik super blij met de resultaten die ik heb behaald, maar ik heb ook heel veel geleerd van pbp. Vandaag 6 dingen die ik geleerd heb in de eerste maanden.

 

Personal Body Plan

 

De energiebalans is leidend

Je lichaam maakt geen onderscheid tussen gezonde en ongezonde producten. Wil je afvallen? Dan moet je iets minder eten en als je wilt aankomen dan eet je wat meer. Wist ik veel. Voordat ik met personal body plan begon dacht ik altijd dat zolang ik maar gezonde producten at zoals groenten, fruit havermout en rijst, dat ik dan wel zou afvallen no matter what. Oeps..

 

Een slechte dag hebben mag

Een keer een dag of een week hebben dat je te veel eet is niet erg. Start gewoon de volgende dag of week weer goed. Van die ene keer extra calorieën kom je echt niet aan. Vroeger gaf ik het op dit soort momenten op, dan dacht ik dat ik het toch had verpest en ging ik gewoon door met extra eten. Tijdens Personal Body Plan heb ik gemerkt dat ook al at ik enkele dagen te veel ik nog steeds progressie boekte. Ik probeerde dan op mijn gevoel wat te compenseren en dat ging eigenlijk altijd goed bleek uit de resultaten.

 

Gezonde VS. Ongezonde producten

Ik heb onwijs veel geleerd over de voedingstoffen die bepaalde producten bevatten. Van sommige producten was ik echt verbaasd over de hoeveelheid die je binnen krijgt terwijl ik dacht dat het ‘gezond’ was. Maar dat had ik ook andersom, want in die rundvlees kroket zat juist veel minder als ik had verwacht, ook als is ‘ie nog steeds niet echt gezond natuurlijk…

 

 

Ik weet nu wat ik eet

Door continue mijn voeding te wegen en te tracken weet ik precies wat ik mag eten om af te vallen/aan te komen of gelijk te blijven. Eet ik een dagje buiten de deur of ga ik op vakantie? Dan kan ik hierdoor veel beter de grootte van mijn portie inschatten.

 

Je wordt als vrouw niet mannelijk van krachttraining

Ik was hier zelf altijd wel een beetje bang voor. Toen ik namelijk nog 68kg woog zeiden mensen in mijn omgeving dat, dat kwam omdat ik krachttraining met een laag aantal herhalingen deed en omdat ik mijn benen en schouders teveel trainde. Bleek allemaal grote onzin te zijn. Waarom ik vroeger veel dikkere bovenbenen had en breder leek? Ik at gewoon te veel. Nu bestaat ¾ van mijn training uit oefeningen waarbij ik mijn benen/billen train en omdat ik minder eet dan dat ik hoor te eten ben ik ontzettend afgevallen. Ja, zelf op mijn benen!

 

Je buikspieren worden niet zichtbaar door buikspieroefeningen

Deze hoor je ontzettend veel. Er zijn heel veel vrouwen die graag een strakke buik willen waarbij je (licht) de buikspieren ziet. Denken dan dit te gaan bereiken door voor het slapen nog even 200 crunches te gaan doen. Tuurlijk train je, je buikspieren hiermee. Maar om die platte buik te krijgen zul je toch echt je vetpercentage omlaag moeten halen. Gewoon afvallen dus.

 

Volg jij Personal Body Plan al?

Meld je hier aan en krijg met mijn code 15 euro korting op jou plan 🙂

 

Keep in touch!

Zullen we gezellig contact houden? Je kan me volgen via Facebook of Instagram!

 

Athina

Athina

The girl behind Travel By Heart is me: Athina Ketting. An enthusiastic, adventurous and impulsive girl. I love windsurfing, latte macchiato and sharks. After high school I studied Leisure and Hospitality in Den Haag. In my spare time I fitness, blog, look for new destinations and I like to go out for diner with friends.

PLAATS EEN REACTIE